XChat v mobilu  |   Fotoalba  |   Nápověda   |  Zaregistrovat
Můj profil   |   Vzkazy   |   Fotoalba   |   Poznámky   |   Nastavení

Autor:666   (bordel@seznam.cz) Datum: 14. 10. 12:57
Titulek:Emíl je pýčaodpovědět
Radovan Šteiner: přes zvýšení tarifů se dále zvyšuje zájem o městskou dopravu
Rozhovor s radním Magistrátu hl. m. Prahy za ODS
Jakub Holas
Sociální dopady zvýšení tarifu opravdu nepovažuji za nijak dramatické. Rozsahem nabízených slev, a to nad rámec povinných slev, poskytovaných z rozhodnutí státu, město potvrzuje svůj vstřícný přístup vůči sociálně citlivým skupinám obyvatel včetně dětí a mládeže. K Vaší námitce, že někteří kupóny nevyužívají, chci říci, že právě proto se jich nemůže zdražení výrazně dotknout, neboť městskou dopravu příliš nevyužívají. Dopady však navíc nelze posuzovat mechanicky, nelze např. říci, že vykonám-li měsíčně 15 zpátečních jízd, zvýší se mi náklady úměrně zdražení jednotlivého jízdného.



Vývoj dopravy v Praze vůbec
Znám určitou koncepci rozvoje dopravy v HMP z roku 2000, kde se praví, že v roce 2010 bude o třetinu větší provoz, včetně automobilového a že se nezmění ani struktura. Tzn. že současné zacpané ulice budou totálně neprůjezdné. Ptám se proto, jestli se v této koncepci počítalo již se zdražením MHD, nebo máme počítat s ještě větším růstem automobilů.
Samozřejmě toto ani žádné jiné zvýšení tarifů není ani nemůže být součástí koncepce rozvoje městské hromadné dopravy, tedy ani pražské. To však v žádném případě neznamená, že jsou tím předem vyloučeny nezbytné úpravy jízdného, reagující na ekonomické změny vstupů, inflaci apod. Na straně druhé chci důrazně zopakovat, že přes toto zdražení zůstává Praha i nadále mezi městy s nej